Doorgaan naar hoofdcontent

Fietsforenzen, heerlijk!

Vorige week deed ik het voor het eerst sinds lange tijd: Fietsforenzen. En ik vond het heerlijk. Daarom vandaag weer lekker op de fiets naar het werk gegaan. Voor mij heeft dit fietsforenzen, zeker met dit mooie weer, alleen maar voordelen.

Caloriën verbranden
Ten eerste is het gewoon gezond, een stukje fietsen. De route naar kantoor is precies 17 kilometer. Op de racefiets doe ik daar, afhankelijk van de wind tussen de 35 en 40 minuten over. Dat is precies kort genoeg om niet helemaal "uitgeput" op werk aan te komen.

Lekker fris begin
Daarnaast fris ik er lekker van op. De wind door je haar (helm), nog lekkere frisse temperaturen en je wordt in de polder getrakteerd door schitterende plaatjes.

Het kost geen extra tijd
Zonder files ben ik met de auto al gauw 25 minuten onderweg. Die autoroute is iets langer, zo'n 22 kilometer. Maar meestal sta ik wel even stil onderweg. Tien minuten ben je dan al snel kwijt.

Het bespaart!!!
Per dag op de fiets bespaar ik 44 kilometer aan benzine. Dat is ca. 3 liter. Met de huidige prijzen (ik betaalde deze week €1,62 per liter), is dat een kleine 5 euro per dag. Met een vierdaagse werkweek zou ik dus 20 euro per week kunnen besparen.


Of ik nu echt elke dag op de fiets naar mijn werk zal gaan verwacht ik niet, maar wat vaker dan dat ik nu doe gaat het wel worden...

Hoe gaan jullie naar je werk?

Reacties

  1. Idd ook heerlijk per fiets, alleen vrijwel iedere dag (maar mijn route slechts 11 km).
    Ik zie het als "secondaire arbeidsvoorwaarde"; "gratis fittness" of "ontspanningssessie (yoga oid)".

    Daarnaast krijg ik per maand nog iets van 50 euries als reiskosten vergoeding, dit betekend ca. 1800 euro per 3 jaar wat ruim genoeg is voor een fiets van ±1200 en ±600 "onderhoud".

    Kortom ik zie alleen maar voordelen:
    - per 3 jaar een gratis fiets.
    - geen dure sportschool.
    - heerlijk relaxed thuiskomen (zelfs als het een keertje nat is, en dat valt best wel mee kijk eens op de site van www.hetregentbijnanooit.nl).

    Gr John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor! Bij 17km enkele reis zou ik ook vaker op de fiets gaan. Zelf woon ik op 36km fietsen van het werk. Laatst heb ik dat een keer fietstent afgelegd, het kan, maar ideaal is het niet. Duurt net te lang. Ik ga het overigens wel vaker doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werk vanuit huis, maar anders zou ik zeker zoveel mogelijk fietsen! Zo kom je van A naar B zonder extra kosten, en het is goed voor de gezondheid. Ik zie alleen maar voordelen : )


    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe bijna alles op de fiets, alleen als het echt niet anders kan ivm tijd/afstand óf heel slecht weer is (gladde wegen, harde wind waarbij ik bang ben dat mijn kinderen van het fietspad waaien ;)) gebruik ik de auto. Naar mijn werk ga ik eigenlijk ook altijd op de fiets. Ik werk in het basisonderwijs, soms moet ik wel met de auto omdat we een excursie hebben waarbij ik moet rijden. Dan betrap ik me vaak op een stukje chagrijn..., ik fiets zoveel liever! Lekker mijn hoofd leeg laten waaien, gezonde lichaamsbeweging, goed voor milieu en portemonnee. Ik zou niet weten waarom ik de auto daarvoor zou pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga eigenlijk altijd op de fiets. Maar het is dan ook maar 2 km. Zelfs als ik een tussenuur (ik werk in het VO) heb, fiets ik nog wel eens heen en weer.
    Ik zou niet zonder fiets kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. BescheidenBeurs26 mei 2018 om 00:23

    Ik ga ook met de fiets naar het werk. Wind, regen, sneeuw, storm, kou, warmte. maakt me niet uit. Elke rit bespaar ik €3,50, daarom zit ik vaak in de regen met een glimlach op de fiets. Setje droge kleren in de fietstas en op het werk kleed ik me gewoon om.
    Zo kom ik ook aan mijn dosis cardio. Ik doe aan krachtsport (powerlifting) en het fietsen houdt me mooi in balans.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zodra het weer kan wil ik graag weer op de fiets. Het is zo'n 7,5 km en op een gewone fiets goed te doen. Ik ben het eens met een eerdere reactie; het regent inderdaad nauwelijks.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is het geen optie om met de fiets te gaan. Reisafstand enkele reis is ruim 100km. Meestal ga ik het grootste gedeelte met het OV, maar afgelopen weken wegens omstandigheden met de auto geweest. Met het OV reis ik veel relaxter en kom ik uitgerust thuis, met de auto ben ik eerder thuis, maar daarna lig ik nog een hele tijd voor pampus om bij te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij bieden leningen met 3%, bieden wij schuld consolidatie leningen, business lening, persoonlijke lening, autoleningen, hotel leningen, student lening, persoonlijke lening Home herfinancieren leningen, voor meer informatie Email: (trustenquiry05@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo

    U bent op zoek naar een geweldig aanbod om uw bedrijf te verjongen of u bent op zoek naar een lening om uw huis te krijgen. We kunnen u deze lening verstrekken voor al uw verzoeken, neem contact met mij op per e-mail:
    E-mail: Rolandgadner@outlook.de
    Bestandsnummer: +33784505888

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....