woensdag 5 april 2017

Storing internetbankieren: We kunnen niet aflossen

Nu alle hypotheekafschrijvingen van deze maand gedaan zijn wilde ik afgelopen maandag gelijk weer de volgende extra aflossing doorgeven via internetbankieren bij ABNAMRO. Dat lukte echter niet omdat, zodra ik het hypotheekgedeelte binnen internetbankieren opende, er een melding kwam met technische storing.

Heel kort kon ik het overzicht zien, maar daarna kwam gelijk de storingsmelding. Geen probleem, dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Maar gisteren kwam nog steeds dezelfde storing omhoog. Dus ook gisteren kon ik nog steeds niet de extra aflossing doorgeven. Nergens was er overigens een melding te vinden over een technische storing, ook had ik er geen mail of iets dergelijks over gekregen.

Dus heb ik via de interne mail een vraag gesteld wat er aan de hand was. Daar kreeg ik snel antwoord op dat er inderdaad een storing was en excuses daarvoor. Maar geen termijn waarop ze verwachten wanneer de storing weer voorbij is. Nu hebben we nog wel even, een extra aflossing moet voor de 10e van de maand opgegeven worden, maar ik vind het gewoon niet goed dat er niet pro-actief melding wordt gemaakt van een storing.

Ik vraag me trouwens ook af of lezers met een ABNAMRO hypotheek ook niet bij hun hypotheekoverzicht kunnen.

Hebben jullie wel eens last van storingen bij internetbankieren en hoe bericht jullie bank daar dan over?

8 opmerkingen:

  1. Wat vervelend zeg! Ik heb volgens mij nooit gehad, wel krijg ik vooraf een berichtje (vaak bij inloggen) als er werkzaamheden gepland zijn, waardoor het dan enige tijd niet bereikbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is vervelend. Ik heb het een paar keer gehad met het internetbankieren van de ing maar dat is al lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb per 1 april extra afgelost en wil zien of alles goed is verwerkt, maar als ik mijn hypotheek open zie ik een halve seconde de gegevens en vervolgens komt er een foutmelding. (ik zit ook bij ABN Amro).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is inderdaad precies hetzelfde als ik heb..

      Verwijderen
  4. Onhandig. En gek genoeg valt het dus niet zoveel mensen op, anders zouden er wel meer klachten komen vermoed ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de Direktbank geen storingen maar verzoek tot renteaanpassing wel verkeerd doorgevoerd. Zag net dat ik de rente bij rentemiddeling zou moeten betalen ipv rente bij renteafkoop. Dus maar weer een mail gestuurd met verzoek om aan te passen. 2,17% is toch beter dan 2,54%.

    BeantwoordenVerwijderen