Een tijdje terug kregen wij van Moneyou, één van de online banken waar wij spaarrekeningen hebben die nog een beetje rente krijgen, bericht dat ze een eigen bankcode in de IBAN-systematiek krijgen.
Reden daartoe is dat de ABNAMRO, het moederbedrijf van Moneyou meer buitenlandse spaarders wil aantekken via Moneyou.
Onze rekeningnummers kregen daarom per 8 april een nieuwe code. Waar tot nu toe steeds "ABNA" in het IBAN-nummer zat, komt daar nu "MOYO" te staan. Ook het getal voor de bankcode is bij onze spaarrekeningen, we hebben er 4, aangepast.
In een mail van begin april wees Moneyou ons er netjes op dat we bij onze automatische overschrijvingen de rekeningnummers moeten aanpassen. Dat hoeft niet direct, maar is natuurlijk wel het handigste. Er geldt een overgangsperiode van een half jaar, dus je moet je rekeningnummers in je automatische overschrijvingen, of bijvoorbeeld in je adresboek van het internetbankieren, voor die datum hebben aangepast.
Hebben jullie een spaarrekening bij Moneyou? En al de rekeningnummers aangepast?
Reden daartoe is dat de ABNAMRO, het moederbedrijf van Moneyou meer buitenlandse spaarders wil aantekken via Moneyou.
Onze rekeningnummers kregen daarom per 8 april een nieuwe code. Waar tot nu toe steeds "ABNA" in het IBAN-nummer zat, komt daar nu "MOYO" te staan. Ook het getal voor de bankcode is bij onze spaarrekeningen, we hebben er 4, aangepast.
In een mail van begin april wees Moneyou ons er netjes op dat we bij onze automatische overschrijvingen de rekeningnummers moeten aanpassen. Dat hoeft niet direct, maar is natuurlijk wel het handigste. Er geldt een overgangsperiode van een half jaar, dus je moet je rekeningnummers in je automatische overschrijvingen, of bijvoorbeeld in je adresboek van het internetbankieren, voor die datum hebben aangepast.
Hebben jullie een spaarrekening bij Moneyou? En al de rekeningnummers aangepast?
Grappig dat ze dat nu pas doen. En onhandig, lijkt me.
BeantwoordenVerwijderenhet aantal rekeningnummers dat ze met abna hadden scheen beperkt te zijn. Dus ik snap het wel.
VerwijderenHet is niet heel veel werk op het om te zetten hoor.
Voor ons ging het om 2 automatische overschrijvingen.
Ik heb 2 spaarrekeningen, naar 1 van die rekeningen maak ik iedere maand automatisch geld over.
BeantwoordenVerwijderenIk wilde het rekeningnummer een week geleden wijzigen, maar mijn bank pikte het niet, die wijziging. Misschien moet ik het nu nog maar eens proberen.
Bij mij werkte het gisteren.
VerwijderenBij de ASN bank nog steeds niet. Ik kan geen automatische overboeking klaarzetten naar het nieuwe bankrekeningnummer van Moneyou. Na 6x een foutmelding ben ik er klaar mee!
VerwijderenIk kreeg/krijg regelmatig mailtjes van Moneyou dat nog niet alle banken over zijn en dat ze ons op de hoogte houden. Neem aan dat jij die ook krijgt?
VerwijderenLaatste mailtje stond een heel rijtje wat over was. ASN stond daar bij mijn weten nog niet bij..
DAt mailtje heb ik niet gezien. Ik zit zelf bij de ABNAMRO, logisch dat die als eerste over zijn...
VerwijderenBij ons 1 rekening, maar moyo roept ook weer andere gedachten op.
BeantwoordenVerwijderen