Voor het aflossen op onze spaarhypotheek, kunnen wij geen gebruik maken van internetbankieren en ook gewoon geld overmaken gaat niet voor zover we weten. Dus belde M maandag naar de hypotheeklijn van onze bank om een afspraak te maken met een hypotheekadviseur.
Ik vertelde dat we 10% wilden aflossen en ook de mogelijkheid van het inkorten van de looptijd wilden doornemen. En dat we dus een telefonische afspraak wilden. Hij maakte een notitie en we zouden dezelfde dag nog gebeld worden voor een afspraak met een adviseur...
Niet dus....
Dinsdag werd M wel terug gebeld, maar niet voor een afspraak. Nogmaals hetzelfde verhaal mogen doen en dit werd doorgegeven aan de adviseur die M zou terugbellen dezelfde dag. En natuurlijk, op het moment dat ik dit schrijf (dinsdag 22:40) geen belletje gehad van de adviseur. We wachten maar rustig af, maar frustrerend is het wel.... We willen wel per 1 maart deze lening naar beneden hebben gebracht...
Soms lijkt een bank best wel op de ambtenarij en dat klopt bij deze, grotendeels bezit van de Staat, ook echt...
Gaan bij jullie dit soort dingen ook vaak langzamer dan je zou willen?
Ik vertelde dat we 10% wilden aflossen en ook de mogelijkheid van het inkorten van de looptijd wilden doornemen. En dat we dus een telefonische afspraak wilden. Hij maakte een notitie en we zouden dezelfde dag nog gebeld worden voor een afspraak met een adviseur...
Niet dus....
Dinsdag werd M wel terug gebeld, maar niet voor een afspraak. Nogmaals hetzelfde verhaal mogen doen en dit werd doorgegeven aan de adviseur die M zou terugbellen dezelfde dag. En natuurlijk, op het moment dat ik dit schrijf (dinsdag 22:40) geen belletje gehad van de adviseur. We wachten maar rustig af, maar frustrerend is het wel.... We willen wel per 1 maart deze lening naar beneden hebben gebracht...
Soms lijkt een bank best wel op de ambtenarij en dat klopt bij deze, grotendeels bezit van de Staat, ook echt...
Gaan bij jullie dit soort dingen ook vaak langzamer dan je zou willen?
Adviseurs gaan kennelijk alleen aan de slag als het geld oplevert.
BeantwoordenVerwijderenIk heb gelukkig positievere ervaringen met deze bank. Wat écht helpt is even via Twitter 'klagen'; heb je vrijwel direct contact ;-)
BeantwoordenVerwijderenIk ben, na een redelijke twitterverslaving, juist zo blij dat ik nooit meer op twitter zit... :)
VerwijderenHelaas werkt publiek klagen inderdaad het beste... Zelf geen ervaringen hiermee, maar ik kan me inderdaad heel goed indenken dat je zoiets ook via internet zou willen... dat zou tenslotte voor iedereen het makkelijkste zijn. Misschien dat de bank bewust deze drempel opwerpt, zodat mensen minder snel extra gaan aflossen ?
BeantwoordenVerwijderenIk gaf aan dat we op 1feb een storting wilden doen in onze spaarhypotheek omdat dat de eerste dag van ons nieuwe fiscale jaar is. Kreeg ik in eerste instantie te horen dat dat toch ook wel op 1mar mocht want dan was de nieuwe termijn makkelijker te berekenen voor ze...
BeantwoordenVerwijderenHerkenbaar. Ook dat je moet bellen met meneer A om teruggebeld te worden door meneer B voor het maken van een afspraak met meneer C.
BeantwoordenVerwijderenMaar we hebben dezelfde bank, zie ik... :-)
Oh gelukkig, het ligt niet aan mij.. :)
VerwijderenNee, geen ervaring hierin. Bij ons verloopt alles soepel. Wij zijn ook volop aan het aflossen en omzetten. Is er iets niet in orde, dan wordt dit direct gecorrigeerd.
BeantwoordenVerwijderenKun je de extra storting niet gebruiken om de looptijd in te korten. Volgens art. 3.2 moet dat toch mogelijk zijn?
BeantwoordenVerwijderen