Doorgaan naar hoofdcontent

Passief inkomen: Uitbetaling Panelwizard

Gisteren werd zag ik op mijn betaalrekening een storting staan van €13,70. Het bleek van panelwizard te zijn. Het afgelopen half jaar heb ik daar zo nu en dan wat vragen beantwoord in enquetes over verschillende onderwerpen. Dus echt helemaal passief is dit inkomen niet.

Bij Panelwizard krijg je, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Euroclix, voor iedere vraag een bedrag, 10 cent om precies te zijn. Ik heb dus in het afgelopen half jaar 137 vragen beantwoord. Ook al blijkt na een paar vragen dat je niet tot de doelgroep van het onderzoek behoort, worden die paar dubbeltjes dan toch bij je saldo opgeteld. Je kunt er overigens ook voor kiezen om je verdiende geld aan een goed doel te schenken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Panelwizard tot nu toe de prettigste site vind voor online enquetes.

Het bedragje dat we nu hebben ontvangen zet ik door naar onze beleggingsrekening. Met de daar nog staande ontvangen dividenden en de dividenden die we deze maand nog verwachten hebben we daar dan een mooi bedragje om toch nog een kleine investering te doen in de tweede helft van de maand.

Wil je jezelf ook aanmelden bij Panelwizard, dan kan dat via deze referrallink. Ik krijg dan eenmalig een kleine vergoeding voor het aanbrengen van een nieuwe invuller.

Hebben jullie nog passief inkomen mogen ontvangen de afgelopen weken?

Reacties

  1. Ik vroeg me - toen ik de Rabo-melding kreeg - ook al even af waar die 2,80 vandaan kwam. Ook een uitbetaling van PanelWizard. Voor de rest stel ik de ontvangsten van mijn passieve inkomen even uit tot na 1 januari (peildatum VRH). Er zit nog ongeveer €675 in de pijplijn, dus dat is een mooi vooruitzicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook het fijne van PaelWizard dat het automatisch wordt uitbetaald, ik had 7,50. Het zijn bijna altijd aardige enquetes.
    Anders dan bij Quassa en Euroclick, die vind ik meestal erg saai en levert ook erg weinig op. Ik ga geen 20 minuten me door vervelende en oninteressante vragen worstelen voor soms minder dan 1 euro. Het e-mail klikken doe ik wel, maar in totaal ben ik wel ruim een jaar bezig voor 10 euro. Ach alle beetje helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had 7,90 euro van Panel Wizzard en ik verkocht een mooie bedbank op Mp voor 50 euro. Niet helemaal passief, maar toch...
    Het geld ging zo door naar de hypotheekspaarrekening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Panelwizard kende ik niet. Dat klinkt inderdaad als een goed alternatief voor al die online enqueteopties.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja met Klezzer gaat het lekker omdat ze onlangs de belonginspot hadden verhoogd. De laatste tijd schrijf ik geen reviews of heel weinig, maar omdat ik nog een groot aandeel heb in het totaal krijg ik nog geld. Dus letterlijk passief ontving ik dit weekeend rond de 3 euro. Mede er daar ook mensen reviewen die via mij daar zijn aangemeld.

    Verder mijn eerste 100 euro kunnen laten uitbetalen via Recyclix. maar dat is nog niet helemaal passief omdat het voorlopig nog inleg is wat ik terug haal.

    Oja en ik heb via Adsense eindelijk mijn 70 euro grens gehaald en dat betekent dat ze mijn google advertentie opbrengsten in de 3e wk van de maand gaan uitbetalen. Ook hier de vraag in hoeverre dit passief is omdat je zelf tijd en energie steekt in een blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....