Doorgaan naar hoofdcontent

Online inkomsten: De blog

Ik heb al eerder geschreven over de online inkomsten die we bijvoorbeeld hebben verdiend met Panelwizard en Euroclix. Maar nu gaan we voor het eerst inkomen ontvangen uit de blog zelf. En dat dankzij jullie, de lezers.
Passief inkomen kan ik het niet echt noemen, aangezien het bijna 300 berichten heeft gekost om hier te komen, dus we noemen het maar online inkomsten of extra inkomsten.

Jullie hebben namelijk zo veel op de advertenties op de blog geklikt dat daar nu voldoende mee is opgespaard om uit te laten betalen. Bedragen mag je volgens mij niet noemen rondom de advertentie-inkomsten dus dat zal ik dan ook niet doen.

In de eerste helft van het jaar is eenmalig door Google een paar cent uitbetaald als test om te zien of het rekeningnummer klopte etc. Nu zal het binnenkort dus tijd zijn voor een echte uitbetaling. 

Ik volg de inkomsten uit adsense met een app op de iPad. Als je daar je accountgegevens invult kun je dagelijks zien hoeveel inkomsten je die dag binnen hebt gekregen en ook de dag ervoor. Ook houdt de app de inkomsten per maand bij en vergelijkt hij het ook met de maand ervoor Zo kun je ook zien of de inkomsten steeds groter worden, stabiel blijven of afnemen. 

In ons geval nemen de inkomsten elke maand nog een klein beetje toe, dankzij jullie dus.

Overigens kregen we pasgeleden ook een verzoek om een review te schrijven van een commerciële partij. Daar werd weliswaar geen geldelijke beloning voor geboden, maar wel een manier om meer kijkers na de blog te lokken. We hebben dat nog in overweging, aangezien we zelf nog nooit van hun producten gebruik hebben gemaakt. Of we hier nog op ingaan weten zullen jullie wel merken.



Reacties

  1. Gefeliciteerd. Toch leuk om iets binnen te krijgen waar je voor je lol blogberichten voor hebt geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's toch mooi weer (bijna) binnen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn doel is om de kosten van mijn blog eruit te halen. Als ik jouw blog zo lees zal dat wel moeten gaan lukken. Ik ben erg benieuwd. Waar heb je trouwens gelezen dat je het niet mag hebben over de inkomsten? Want dan moet ik daar in volgende blogs wel even rekening mee gaan houden (A)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet niet meer zeker of ik dat nu bij een collega-blogger heb gelezen of in de voorwaarden, maar ik heb het ter harte genomen in ieder geval.
      Ik heb alleen maar deze gratis bloggeraccount dus ik heb eigenlijk geen kosten aan de blog. Of ik moet de erin gestoken tijd rekenen. Maar dan heb ik een behoorlijk triest uurloon :)

      Verwijderen
  4. Altijd leuk. Een blog is hard werken. Uitzoeken wat en tijdig schrijven, nalezen, voldoende aantrekkelijke tekst. De klok tikt rustig door tijdens het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de ene keer is het inderdaad hard werken, de andere keer gaat het bijna vanzelf...

      Verwijderen
  5. Ha, wat leuk! Ik schrijf voor infonu.nl en heb daar ook een Google Adsense account, maar ben voorlopig nog niet aan de eerste betaling toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He wat leuk, de eerste uitbetaling! Ik helaas nog niet. Van harte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....