donderdag 8 december 2016

Goede service

Twee weken begaf onze droger het. Van het ene op het andere moment was er geen leven meer in te krijgen. En natuurlijk net een paar maanden nadat de garantieperiode verlopen was. Wij hadden bij aankoop in juni 2014 geen extra garantie gekocht.

Om het toch maar te proberen belden we met de winkelketen waar we de droger gekocht hadden. Daar was het antwoord kort. De wettelijke garantieperiode was voorbij, dus pech gehad geen mogelijkheid voor coulance. Voor de zekerheid zochten we ook contact met Samsung, en die waren een stuk klantvriendelijker.
Nadat we alles hadden uitgeleg en zij het aan een monteur hadden uitgelegd deden ze ons een mooi voorstel.
De totale reparatie zou uitkomen op ongeveer €275 kosten (Daar heb je al bijna een nieuwe droger voor), waarvan wij dan €125 zouden moeten betalen. De rest nam Samsung dan voor zijn rekening nemen.

Gisteren stond de monteur op de stoep en had in een half uurtje het kapotte onderdeel vervangen. M heeft netjes de €125 afgerekend en wij hebben weer een werkende droger. Even doorbellen helpt dus zeker en heeft ons een paar 100 euro voor een nieuwe droger bespaard.

Hebben jullie wel eens iets buiten de garantie (gedeeltelijk) toch vergoed gekregen hebben?



3 opmerkingen:

  1. Toen AEG nog AEG was (en dus niet zoals nu Electrolux) een probleem met het deurslot van de droger. Binnen een week lag er een nieuw (gratis) slot in de brievenbus en het zelf monteren was een fluitje van een cent. Ook de koelvriescombi van Siemens hield er mee op na 2,5 jaar. Ook hier coulance gehad van Siemens! Dus even bellen is zeker de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben 3 jaar geleden onze tv laten repareren wij betaalde het uurloon en voorrijkosten LG was zo gul om de materiaalkosten voor hun rekening te nemen., ik geloof dat het net een euro was. Toch zijn we nog erg blij met de reparatie aangezien de tv nog dagelijks gebruikt word.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De lamp van mijn fiets was kapot. Nu was dat een vrij dure (en hele goeie) en enkel het schuifje was stuk. Na wat contact met de leverancier kreeg ik een nieuwe als ik zelf de verzendkosten betaalde. Dus voor €8 kreeg ik een lamp van €40. Vond ik er netjes (en ik heb er nog steeds plezier van :) )

    BeantwoordenVerwijderen