Aan het begin van het jaar dachten we al een aantal keer ons espresso-apparaat de geest zou geven, maar na een goede schoonmaakbeurt deed hij het elke keer toch weer naar behoren.
Na onze vakantie bleef het echter tobben. Stoomophoping op plekken die niet zouden mogen, slechte doorloop als er dan eindelijk koffie gezet kon worden en regelmatig een plasje water onder het apparaat.
Natuurlijk geven wij het dan niet gelijk op. Ik (M) heb het apparaat zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald, maar aan al die onderdelen zag ik niets geks. Alles leek schoon en goed. Toch konden we helemaal geen koffie er meer mee zetten.
Gisteren hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe besteld. Een iets luxer model, met iets meer opties, maar nog steeds één (bijna) helemaal aan de onderkant van de prijsrange.
We hebben ons eerst georiënteerd via internet, zijn toen in een fysieke winkel (Mediamarkt) het apparaat gaan bekijken, maar hebben het uiteindelijk toch via internet gekocht. De prijs scheelde simpelweg te veel om het gelijk in de winkel mee te nemen. Plus dat via de webwinkel waar we nu besteld hebben, we ook nog Euroclix sparen met deze bestelling.
Hopelijk kunnen we vanavond genieten van ons eerst bakje koffie uit ons nieuwe apparaat.
Na onze vakantie bleef het echter tobben. Stoomophoping op plekken die niet zouden mogen, slechte doorloop als er dan eindelijk koffie gezet kon worden en regelmatig een plasje water onder het apparaat.
Natuurlijk geven wij het dan niet gelijk op. Ik (M) heb het apparaat zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald, maar aan al die onderdelen zag ik niets geks. Alles leek schoon en goed. Toch konden we helemaal geen koffie er meer mee zetten.
Gisteren hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe besteld. Een iets luxer model, met iets meer opties, maar nog steeds één (bijna) helemaal aan de onderkant van de prijsrange.
We hebben ons eerst georiënteerd via internet, zijn toen in een fysieke winkel (Mediamarkt) het apparaat gaan bekijken, maar hebben het uiteindelijk toch via internet gekocht. De prijs scheelde simpelweg te veel om het gelijk in de winkel mee te nemen. Plus dat via de webwinkel waar we nu besteld hebben, we ook nog Euroclix sparen met deze bestelling.
Hopelijk kunnen we vanavond genieten van ons eerst bakje koffie uit ons nieuwe apparaat.
Ik ben benieuwd naar jullie apparaat. Sinds vijf jaar drink ik dagelijks 1 kopje koffie elkders.
BeantwoordenVerwijderenIn die vijf jaar hield ik me aan een streng gezondheidsdieet.
Kan iemand mij uitleggen wat er mis is met een gewone koffie pot met trechter en filter? (disclaimer: wij zijn geen koffie drinkers)
BeantwoordenVerwijderenNiks, die gebruiken wij heel vaak als we (veel) bezoek hebben. Maar voor één bakkie pleur in de ochtend voor ik naar werk gaan in een apparaat die één kopje kan zetten veel praktischer.
VerwijderenEn dan heb je weel soorten waarbij bij ons afweging was tussen zowel de kwaliteit van het bakje koffie als de prijs.
Daarom drinken wij geen dure nespresso-cupjes bijvoorbeeld..
Ik heb een Nespresso. Idd duur, maar vergeleken met koffie buiten de demur, is het voordelig. En Ik vind de koffie lekker die ik er mee zet. Op week dagen drink ik koffie op mijn werk, dan heb ik er thuis in de ochtend geen tijd voor. Ik doe dan ook lang met de koffie voorraad thuis.
BeantwoordenVerwijderenWij hebben ook sinds jaar en dag een gewoon koffiezetapparaat met filter. Prima koffie, niks mis mee. Onze heeft begin van de week de geest gegeven.
BeantwoordenVerwijderenWij oriënteren ons nu op een nieuw koffiezetapparaat. Wij twijfelen tussen een vervangend exemplaar of toch te kiezen voor een volautomatische expressomachine, ook aan de onderkant van de prijsrange.
Mag ik vragen welke jullie hebben gekocht, en waar?
die van het plaatje...
VerwijderenPhilips 3100 HD8834/01
en bij coolblue
Dank je! Dan hadden wij hetzelfde merk, maar net een ander type op het oog: Philips 3000 HD8821/01. Nog even goed nadenken :-)
Verwijderensucces :)
Verwijderen