dinsdag 23 augustus 2016

Update hardlopen: Weer enige regelmaat

In juni schreef ik dat ik weer begonnen was met hardlopen. Toen we echter met de tuin begonnen, sukkelde dat ook weer helemaal in en liep ik niet. Ieder vrij uurtje ging in de tuin zitten. Op vakantie had ik mijn hardloopspullen meegebracht en ik had wilde plannen om het daar weer goed op te pakken.

Uiteindelijk heb ik tijdens de vakantie 3x hardgelopen in de 2 weken dat we weg waren. Niet zoveel als ik vooraf gehoopt had, maar toch weer een lekker beginnetje. Eenmaal thuis moet ik proberen om de motivatie vast te houden en dat lukt tot nu toe nog aardig. Tot nu toe heb ik sinds thuiskomst elke week 2x gelopen. Er zit dus weer enige regelmaat in.

En dat was ook wel nodig. Voor de vakantie had ik me namelijk ingeschreven voor 2 hardloopevenementen. Vorige week dinsdag liep ik daarvan al de eerste. Bij ons in de wijk werd namelijk het jaarlijkse loopje georganiseerd. Ik liep daar de 10 kilometer, ondanks dat ik in de vakantie nog niet verder dan 6 km had gelopen het weekend voor het loopje met pijn en moeite 8 kilometer volhield in de training.
Maar het ging boven verwachting goed. Ik liep sneller dan ik gehoopt had en ook de afstand lukte makkelijker dan ik verwacht had.

Nu wacht de volgende uitdaging. Over anderhalve week loop ik een "halfje afsluitdijk". Je loopt dan in de vroege ochtend de zonsopkomst tegemoet. Dat is maar liefst 16 km. Ik mag dus deze week proberen of ik al een beetje in de buurt kan komen van die afstand. En dan op 4 september op het tandvlees genieten van die opkomende zon.....

Hoe gaat het met jullie sportieve ambities?

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat die inschrijvingen zo goed werkten als stok achter deur! Ik loop vijf keer per week, maar heb verder een enkele sportieve ambitie.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ambities zat, pijntjes ook....

    Ik zoek dus inmiddels naar een minder blessuregevoelige manier om die ambities waar te maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig! Die Afsluitdijkloop leek mij ook wel wat, maar is me net even wat te kort dag. Ik probeer nu eerst weer twee keer per week in te passen, daarna wil ik het weer opbouwen naar drie keer. Dat is voor mij ook wel voldoende. Verder combineer ik het dan het liefst met krachtachtige training/coretraining.

    BeantwoordenVerwijderen