Doorgaan naar hoofdcontent

Overgestapt van TV- en internetprovider

Al een tijdje hadden wij problemen met de kwaliteit van de wifi thuis. Die viel de verbinding naar buiten weg en dat is vooral vervelend als je via internet wat aan het streamen bent, of als we Netflix zaten te kijken.

Daar hebben we ook best regelmatig contact over gehad met KPN, onze provider, maar die kwamen niet verder dan dat we dan maar bedraad moesten internetten. Dat vonden we op z'n zachtst gezegd niet heel erg behulpzaam.

We waren daarom al een tijdje aan het nadenken of we wilden overstappen, maar hadden daar nog geen actie op ondernomen. Deze week echter zat tussen alle reclamemailtjes via Euroclix een aanbieding van Ziggo die er op zich wel interessant uit zag. Toen hebben we actie genomen en onderzocht wat we wilden en zijn we uiteindelijk overgestapt.

We hebben echter geen gebruik gemaakt van die aanbieding. Het pakket dat was aangeboden sloot niet aan bij wat we wilden en direct via de website van Ziggo zagen we een nog gunstiger pakket.

Financieel gaan we er maar een klein beetje op vooruit met deze overstap. In de maanden dat we geen korting krijgen gaan we ongeveer 5 euro minder betalen, maar het eerste half jaar krijgen we korting en betalen we nog eens 28 euro per maand minder.

Maar financieel was dus niet de reden om over te stappen, we hopen op een betere Wifi vooral. Toen wij nog in ons appartement woonden hadden we goede ervaringen met Ziggo, toen nog UPC. Met de overstap verandert er wel wat in ons zenderaanbod:

  • Bij Ziggo kan M weer lekker Formule 1 kijken met Nederlands commentaar
  • Door het mobiele abonnement van V bij Vodafone konden we gratis een extra pakket nemen waardoor we o.a. legaal Game of Thrones kunnen kijken. Ook zitten er veel kinderzenders in dat pakket.
  • V kijkt ook gratis dubbele data op haar mobiele telefoon abonnement.
  • Wel verliezen we het gratis uitgebreide Spotify-abonnement dat we er bij KPN bij kregen. Als we dat willen behouden moeten we dus een abonnement nemen a €10 per maand en zijn we per saldo zelfs duurder uit.
  • Ook de internetsnelheid zou een stuk hoger zijn.
Zijn jullie wel eens overgestapt van tv- en internetprovider?

Reacties

  1. Ik wacht tot een provider een aanbieding heeft voor alleen Wi-Fi (zonder TV)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je wellicht gelezen hebt op mijn blog heb ik juist van de week mijn TV abonnement opgezegd. We hebben nu alleen nog glasvezel internet van T-Mobile Thuis. Voor alsnog bevalt dat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het wifi-probleem zo lees, ben ik een beetje bang dat een overstap naar een andere provider jullie niet gaat helpen. Ik denk dit om het volgende.
    Wifi heeft over het algemeen twee 'banden': een 2.4 ghz en een nieuwe 5 ghz band. De 2.4 ghz band is het drukst, en wordt steeds drukker. Niet alleen door mensen die dezelfde wifi-band gebruiken, maar ook door apparatuur in huis (magnetron, huistelefoon, etc). Wat is dan de oplossing?

    Een rigoureuze oplossing is om over te stappen naar de 5 ghz band. Jouw modem moet dat wel ondersteunen, net als de hierop aangesloten apparaten, zoals tablets, mobiele telefoons, etc. Nieuwe apparaten, van pak weg een jaar of twee a drie oud, hebben deze ondersteuning. Ik zelf heb dit ook toegepast, en het wifi-signaal verstoord minder en is stabieler.

    Een andere optie is om een tooltje als MetaGeek inSIDDer (geen aandelen) te kijken op welk kanaal op de 2.4 ghz band het het rustigst is (minste storing).

    Succes! En natuurlijk biedt de overstap naast een hopelijk beter wifi signaal ook zo andere voordelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook aan de slag gegaan n.a.v. het mailtje van Euroclix. Ik blog hier binnenkort over!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben in April overgestapt naar glasvezel van KPN en in tegenstelling tot wat ik daarvoor bij Ziggo had ervaar ik ook een erg instabiele verbinding sindsdien.
    Nu heb ik vrij "onverwachts" een woning gekocht en verhuis ik naar een regio waar nog geen glasvezel ligt dus zal ik KPN moeten verhuizen maar dan naar ADSL. Ik knijp hem nu al. Vooral omdat ik gemiddeld 2 a 3 dagen vanuit huis werk..

    Even uitzitten tot april volgend jaar en dan hopen dat er glasvezel is en overstappen naar een andere provider. En anders ga ik weer richting Ziggo wat daar ook mogelijk is.

    De instabiliteit is bij mij overigens zowel bedraad als draadloos.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....