Doorgaan naar hoofdcontent

Uitgaven onder de loep: nog wel wat vet op de botten

Naar aanleiding van Money Monday van In10jaarfo hebben wij deze week onze lasten ook weer eens onder de loep genomen. En wat blijkt, hebben nog best wat vet op de botten zoals dat heet.

Hoe bedoel ik dat dan precies? Nou we hebben nog best wel wat geld dat na alle vaste lasten en het vaste sparen, beleggen en extra aflossen nog best wat geld over van het inkomen van M. Alleen, als de maand afgelopen is, is daar meestal toch nog maar weinig van over. We geven dus nog best wel wat geld uit aan niet noodzakelijke zaken.


Na aftrek van die vaste zaken blijft er nog zo'n €250 over. Daar moeten dan soms nog wel eens wat niet-vaste lasten van betaald worden, zoals bijvoorbeeld een bezoek aan de kapper of ongepland onderhoud aan de auto en natuurlijk de leuke dingen die we wel willen blijven doen zoals een dagje naar de Efteling.

Helemaal tot 0 budgeteren vinden we dus ook geen optie. Maar als we goed naar de uitgaven kijken zien we de laatste tijd dat M weer wat vaker luncht in de kantine op kantoor. Dat is per keer al snel een euro of 3 en telt kan lekker doortellen. M gaat daarom weer dagelijks zijn boterhammen smeren. En zo zijn er nog wel wat "onnodige" kleine uitgaven waarop nog wel wat bespaard kan worden.

Om er wat "extra druk" op te zetten gaan we in een apart potje 50 euro per maand sparen. Met het bedrag dat we in dat potje gaan sparen willen we eind 2018 weer een extra aflossing doen op spaarhypotheek. Door vanaf nu dit bedrag te sparen hebben we eind 2018 in ieder geval €1000 voor dit doel. De extra aflossingen op de andere hypotheekdelen zullen we maandelijks blijven doen.
Mochten we in een maand nog geld overhouden bovenop deze 50 euro dan zullen we die gebruiken om de buffer versneld aan te vullen.

Vanaf juni verwachten we sowieso €200 extra over te houden. Dan is namelijk het collegegeld van de opleiding van V geheel betaald en zal die net geen €200 niet meer worden afgeschreven. Vanaf dat moment zullen we weer wat meer gaan beleggen.

Hoe vaak nemen jullie je uitgaven onder de loep?

Reacties

  1. Wij hebben het net toevallig dit weekend weer gedaan. Vast het een en ander aangepast en nog een paar dingen die we nog gaan checken als we weer thuis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slechts enkele mensen die al geld verdienen met deze kaart, maar ze weigerden het te posten zodat anderen het konden weten, ben hier om dit te delen voor iedereen die hier cool geld wil verdienen, is de mogelijkheid om vandaag je magische ATM-kaart van Crown tecnology te krijgen en word rijk Whatsapp: +12134218707
      Ik kreeg mijn reeds geprogrammeerde en Magic ATM-kaart om maximaal $ 2.500 per dag op te nemen voor maximaal 1 jaar. Ik ben hier zo blij mee, want ik heb de mijne vorige maand gekregen en ik heb het gebruikt om $ 30.000 te krijgen
      Haal de jouwe Magic Atm-kaart vandaag nog van Crown Tecnology en word rijk vertel anderen dat je deze op je tijdlijn of status e-mail kunt plaatsen atm.tecnology @ gmail.com

      Verwijderen
  2. Regelmatig. Soms sluipt een gewoonte er ook weer in he...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het moment doen wij het net te weinig, teveel tijd kwijt aan andere zaken. Maar ik moet er echt weer even mee aan de slag, dat is duidelijk.
    Mooi die 200 euro extra!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zolang we niet hoeven te besparen even niet. verwerk alles in excel, leven wat makkelijker en dat bevalt wel even prima. blijft nog steeds een leuk bedrag over om te sparen. kunnen meer besparen als we willen, maar is even prima zo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt rijk en gelukkig worden als je een lege ATM-kaart kunt aanvragen, met deze kaart kun je 3000 euro per dag gedurende 6 maanden maken, ik ben momenteel in Spanje en ik gebruik deze kaart dagelijks om 3000 zonder problemen te maken. Ik maak ook gebruik van deze kaart in de supermarkt en ook om online aankopen veilig te doen.

    Als je deze kaart wilt hebben, neem dan contact op met de beroemde hacker Mr Divine (divinecardhacker@gmail.com) en je krijgt je eigen kaart afgeleverd bij je deur en de agent zal je precies laten zien hoe je de kaart moet bedienen, zodat je kan dagelijks je eigen 3000 maken. deze kaart werkt voor elk land, dus haal de jouwe nu.

    Om je kaart vriendelijk te contacteren: divinecardhacker@gmail.com of whatsapp +16317433683

    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoor al een tijdje over deze lege ATM-kaart en ik heb er nooit echt rente aan betaald vanwege mijn twijfels. Totdat ik op een dag een hackgroep ontdekte die dark web heette, zijn ze echt goed in wat ze doen. Terug naar het punt, vroeg ik naar de lege ATM-kaart. Als het werkt of zelfs bestaat. Ze vertelden me Ja en dat het een kaart is die is geprogrammeerd voor willekeurig geld opnemen zonder te worden opgemerkt en ook kan worden gebruikt voor gratis online aankopen van welke aard dan ook. Dit was schokkend en ik had nog steeds mijn twijfels. Toen probeerde ik het en vroeg om de kaart en stemde in met hun algemene voorwaarden. Hopen en bidden. Enkele dagen later ontving ik mijn kaart en probeerde met de dichtstbijzijnde geldautomaat dicht bij mij, het werkte als magie. Ik kon maximaal $ 5.000 opnemen. Dit was ongelooflijk en de gelukkigste dag van mijn leven met mijn gezin. Tot nu toe heb ik me tot $ 50.000 kunnen terugtrekken zonder de stress van betrapt te worden. Ik weet niet waarom ik dit hier plaats, ik heb gewoon het gevoel dat dit degenen kan helpen die financiële stabiliteit nodig hebben. e-mail de heer Rex via rexwalkerhacker@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GET THE BLANK ATM CARD AND BECOME RICH

    Hackers with the above email (martinshackers22@gmail.com) its at it again! Cool way to have financial freedom!!! Are you tired of living a poor life, here is the opportunity you have been waiting for. Get the new ATM BLANK CARD that can hack any ATM MACHINE and withdraw money from any account. You do not require anybody’s account number before you can use it. Although you and I knows that its illegal,there is no risk using it. It has SPECIAL FEATURES, that makes the machine unable to detect this very card,and its transaction is can’t be traced .You can use it anywhere in the world. With this card,you can withdraw the sum of $5,000 a day. So to get the card,reach the hackers via email address : martinshackers22@gmail.com..please don’t contact him if you are not serious minded....

    CONTACT: MR MARTINS at martinshackers22@gmail.com OR whatsApp him on +905525870924 TO GET YOURS NOW…

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....