Doorgaan naar hoofdcontent

Boodschappen uitstellen

In het weekend doen wij in principe boodschappen voor de hele week. We doen onze boodschappen meestal bij bij de AH. We maken dan een weekmenu en zetten alle benodigde boodschappen in de appie app. Dat is handig, want gelijk krijg je te zien of iets in de bonus is die week. 

Maar ook wat er de week erna in de bonus komt staat dan al in de app aangegeven. ullDat is handig, want meestal hebben we de folder voor de volgende week nog niet in de bus gehad op het moment dat we de boodschappen gaan doen. Als er dan de volgende week producten in de aanbieding zijn die we niet gelijk nodig hebben, kopen we die nog even niet en halen we na het weekend dan als nog naar huis.

Wereldbedragen besparen we daar natuurlijk niet mee, maar een paar euro levert het af en toe wel op.

Wachten jullie wel eens met boodschappen op "de nieuwe folder"?


Reacties

  1. Wij halen meestal op vrijdag of zaterdag de AH boodschappen, maar krijgen op zondagavond pas de individuele bonusaanbieding via de mail, daar heb ik dan die week niets meer aan. Deze is geldig tot de week erop, maar meestal gebruiken we hem dan niet meer.
    Wel doen we veel aan "Hamsteruuuuuuhhhh", 1+1 gratis en slaan dan veel voorraad in.
    Dat van die app kende ik nog niet, daar ga ik ook eens op letten. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja altijd of ik moet bepaalde boodschappen heel hard nodig hebben. Ongemerkt spaar je zo heel wat geld in een jaar, tel alle bedragen maar eens bij elkaar op, denk dat je aangenaam verrast bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doen wij ook idd. Gebruik de app al jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wacht inderdaad met sommige dingen tot ze in de aanbieding zijn en koop er een jaarvoorraad van. Thee bijvoorbeeld. Dat blijft tenslotte toch (zolang droog bewaard) heel lang goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe altijd boodschappen aan de hand van de aanbiedingen. En omdat ik de winkel van Appie zelf in ga, kijk ik meteen naar de kortingstickers. Vaak heb ik afgeprijsd glutenvrij brood (dat scheelt echt veel geld in een gezin met twee glutenvrijen), champignons, salade etc. Of aanbiedingen die niet in de folder staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat doen wij ook, al kopen wij bijna alles bij de Jumbo en Aldi. Alleen als de Appie echt goedkoper is gaan we daarheen. Ik check het wel bijna altijd eerst even.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben helemaal niet zo'n fan van jumbo... Ik vind de winkel helemaal niet zo goedkoop. Mijn boodschappenlijst bestaat meestal uit de aanbiedingen, waardoor boodschappen doen bij jumbo vaak veel duurder is. Daarnaast vind ik het gewoon een zeer onprettige winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie kennen toch ook wel de 35% stickerkorting, daar zit een bepaalde regelmaat in wanneer ze die gaan plakken. Bij ons meestal vrijdagavond vanaf een uur of 7. Dat spul moet voordat de nieuwe aanbiedingen ingaan op zijn. Check dus even wanneer ze gaan stickeren en wacht niet tot de grote meute al geweest is op zaterdag! Er zitten ook veel spullen bij die zo de diepvries in kunnen, scheelt de nodige eurootjes.
    Ik las dat van die app, maar waar kan ik de aanbiedingen vinden van de week erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wacht op de nieuwe folders, soms krijg ik ze niet en dan kijk ik alvast online de folders. Maar toch heb ik liever papier i.p.v. online, het is slecht voor het milieu.

    In de Appie APP, kan je op vrijdag al de aanbiedingen zien van de week erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Folders? In de bus? wat zonde van het papier. Ik kijk gewoon op de website van AH wat er deze en volgende week in de aanbieding is. Jammer genoeg maar hoogst zelden iets dat wij ook gebruiken.
    Als dat zo is, dan wil ik best een keer extra naar de AH lopen. Zelfde voor de andere supers in de buurt. Maar ja, met maar een euro of 30 per week aan supermarkt / voedingsuitgaven gaat het toch al niet zo hard met de aanbiedingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kijk ook altijd op vrijdag op de site wat de aanbiedingen voor de volgende week zijn. Ik doe altijd op maandag boodschappen maar maak graag al eerder een lijstje zodat ik geen impulsaankopen doe.
    En ik ben ook heel blij met de persoonlijke aanbiedingen. Eerst geloofde ik daar niet zo in maar er zitten voor ons echt vaak goede aanbiedingen bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....