Doorgaan naar hoofdcontent

Hobby's: Hardlopen

Al een aantal jaren loop ik (M) hard. Ik ben daarmee gestart nadat ik gestopt was met andere sporten en toch wel de nodig kilo's was aangekomen door het inactieve leven.
Zo loop ik intussen zo'n 4 jaar hard. Zoals zovelen ben ik begonnen met Evy, en dat ging zo goed dat ik al snel mee ging doen aan lokale loopjes en ging zo al snel van 5 km naar 10 km naar 15 km en uiteindelijk ook een halve marathon.

En dat beviel met eigenlijk best goed. Zelfs zo goed dat ik in een wat overmoedige bui me inschreef  samen met wat collega's voor de Marathon van Rotterdam in 2014.

Samen trainden we de lange afstanden bij een atletiekclub in de buurt en dat ging eigenlijk geweldig. Ik trainde niet hard, maar wel goed en ik ging steeds sneller. Zelfs zo vlot dat een tijd van binnen de 4 uur binnen de mogelijkheden leek te komen. Ik trainde tot 35 km en dat ging prima.

Tot de dag van de marathon zelf. Eigenlijk liep ik vanaf het begin niet lekker. Toch wist ik het tempo voor 4 uur wel vast te houden tot zo'n 25 km. Daarna gooide kramp roet in het eten en waren de de laatste 17 km een behoorlijke lijdensweg. Maar in ieder geval liep ik hem uit binnen de vierenhalf uur.

Ik heb daar denk ik een haatverhouding opgebouwd met de marathon. Want sindsdien ben ik nog 3x gestart op de marathon. 1x goed getraind, 1x redelijk getraind en 1x heel slecht getraind.
Die laatste was gisteren. En zoals gezegd, ik heb de finish niet gehaald.

De laatste weken voor de voorbereiding heerste er bij ons een waar griepvirus, waarbij we om de beurt aan de beurt waren. Zo kwam er weinig van trainen terecht. In maart liep ik nog wel vrij soepel een halve marathon, dus ik ging er vanuit dat ik in ieder geval zonder veel problemen tot daar had moeten kunnen komen.

Niets was echter minder waar. Vanaf kilometer 2 deden mijn benen al zeer. En tegen beter weten in ging ik toch verder met een iets rustiger tempo. Bij kilometer 15 was de koek wel op en ging ik maar een stukje wandelen in de hoop dat de benen zouden herstellen, maar zodra ik weer begon met lopen deed het weer zeer. Bij 18 km ben ik dus op de metro naar huis gestapt. Als het daar al zo moeilijk gaat wordt het heel pijnlijk in het laatste deel.

Wel heeft me dit doen besluiten om voorlopig maar geen marathons meer te proberen. Ik ga voorlopig gewoon lekker lopen en genieten van het mooie weer dat er weer aankomt. En dan wie weet ooit weer een poging tot een marathon. Maar voorlopig dus niet...


Reacties

  1. Anders hou je het toch gewoon lekker bij die halve marathons. Je moet er uiteindelijk wel plezier in hebben. En een halve is al heel wat!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Annuïteitenhypotheek zelf berekenen: extra aflossingen en rentewijziging

Gisteren schreef ik al hoe je zelf met excel kunt je annuïteitenhypotheek kan berekenen. Daarin schreef ik ook dat ik vandaag nog verder zou gaan met het toevoegen van extra aflossingen en laten zien hoe je een renteverandering kan toevoegen. Voordat ik begin heb ik uitgevonden hoe ik het bestand beschikbaar kan maken voor iedereen. Via deze link moet het bestand te downloaden zijn. Extra aflossingen Waar waren we gebleven? We hadden voor 360 maanden berekend wat de rente en de aflossing was en kwamen ook mooi op 0 euro uit aan het eind van de looptijd. Ons maandbedrag was €954,83. De eerste regels van de berekening zagen er als volgt uit. Om nu de extra aflossingen mogelijk te maken gaan we eerst een kolom voegen tussen de kolom aflossing en de kolom hpotheek na aflossing. Dat doe je door bovenaan op de "F" te klikken met je linker muisknop en daarna met je rechter muisknop. Uit het menuutje dat dan tevoorschijn komt kies je invoegen. In cel F6 (kolom F is nu d

Lagere maandlasten of de hypotheek inkorten?

Naar aanleiding van een opmerking op ons blog over de eerste aflossing van het jaar van In 10 jaar FO (of Simpelrijkleven) zijn we nogmaals gaan nadenken over aflossen op de annuïtaire hypotheek. Ze schreef daar zelf ook een mooie blog over. We kunnen in plaats van het verlagen van onze maandlasten na een extra aflossing ook kiezen voor looptijdverkorting. Daarmee hou je het maandbedrag dat je betaalt (nagenoeg) gelijk na een extra aflossing, maar wordt het aantal resterende termijnen aangepast. Omdat je minder rente betaalt blijft er per maand meer over om regulier af te lossen. Wij hebben daar dus de afgelopen week ook eens naar gekeken. We kwamen tot zaken die we moesten of wilden uitzoeken voordat we er een besluit over konden nemen: Laten de hypotheekvoorwaarden het toe? Vinden we onze huidige maandlasten al laag genoeg? Hoeveel tijd winnen we er nou echt mee? Op die eerste twee vragen konden we snel antwoord vinden. De hypotheekvoorwaarden laten looptijdverkortin

Hypotheekweg is weg

Na een tijdje dubbele berichten met een link naar ons nieuwe blog te hebben geschreven, trekken we nu echt de stekker uit dit blog.  We gaan nu volledig verder op www.financieelvrijer.nl .  We hopen jullie daar allemaal ook weer te zien....